ימי כייף

טיול אורבני בתל אביב יפו

בתאריך 2.5.2024 נסענו חברי המועדון לטיול גיבוש בן יומיים בעיר תל אביב.

התחלנו את הבוקר בפארק אריאל שרון המשמש היום כריאה ירוקה של גוש דן ושמענו כיצד שוקם אתר הפסולת של מדינת ישראל והפך מגיהינום לגן עדן.

משם המשכנו למרכז פרס לשלום וחדשנות המשמש כמרכז מבקרים הראשון לחדשנות ישראלית ונחשפנו לסיפורה הבלתי יאמן של מדינת ישראל, אומת החדשנות ונסחפנו במסע מרתק בהשראתו ובחזונו של שמעון פרס לעולם החדשנות הישראלית.

לפנות ערב ערכנו סיור קולינרי בבני ברק והצצנו לזירה החרדית המשלבת ישן עם חדש, אווירה שבין קודש לחול(חמישי בערב) עם טעימות ומעדנים לקראת שבת, וסיפורים מעניינים מתוך הקהילה.

למחרת ביקרנו ביפו בביתה של דוריס, דור רביעי ביפו ושמענו סיפורים על שכונת עג'מי, על חיים בדו קיום בין יהודים מוסלמים ונוצרים וכן על העצמה נשית בחברה הערבית.

סיימנו את הטיול ביפו באזור השטח הגדול, עם שחקן שסיפר את סיפורה של יפו מאז שלטון התורכים.

היו אלה ימים אינטנסיביים, מלמדים, ומעשירים שנגעו במגוון תחומים: טבע, אקולוגיה, חברה, טכנולוגיה ורב תרבותיות בחברה הישראלית. ימים שהשאירו טעם של עוד.

תודה ענקית לזיוה פלד חברת המועדון שהגתה, בדקה, חקרה, והוציאה לביצוע יומיים מגבשים ומהנים ביותר.