משתתפים בפרויקט עברית מדוברת בראמה
מיוחדים

עברית מדוברת

שיתוף פעולה בין מועדון רוטרי ראמה ובין מועדון רוטרי משגב

מזה כעשור מתקיים בכפר ראמה פרוייקט מבורך של הקניית העברית לנשות הכפר, בחסות מועדון רוטרי ראמה. מי שמובילה את הפרוייקט בהצלחה היא חברת המועדון דיאלא גנדור.  במסגרת שיתופי הפעולה בין מועדון רוטרי ראמה למועדון משגב, חבר מועדון משגב לפרויקט.

בקבוצה הלומדת 14 נשים, דרוזיות, מוסלמיות ונוצריות. השיעורים מתקיימים מידי יום ב’ בשעות הבוקר בספריית הכפר. שלוש חברות מועדון משגב מונה, ורדה ואילנה, מסייעות לדיאלא בתרגול ובשיחה עם התלמידות. במהלך השיעורים נוצרו קשרי ידידות מעבר ליחסים מורה/ תלמידה, וברוח הקשרים הללו גם צויין חג המולד בשירה ובחלוקת מתנות לכל המשתתפות. חברות מועדון משגב ספרו ולימדו על חגי ישראל, חנוכה וט״ו בשבט.

המפגשים נפתחים בד״כ בשיחה אודות השבוע שחלף תוך שיתוף הדדי בחוויות אישיות כמו שמחות משפחתיות, ולהבדיל, גם באירועים פחות משמחים.  לאחרונה, בצד המפגשים הקבועים המתקיימים לרוב בספרייה ,  התחלנו במסורת של מפגשים של פעם בחודש לארוחת בוקר משותפת במסעדה. הארוחה המשותפת העצימה את הקשרים בין כולנו, חזקה והעמיקה את ההיכרות ההדדית.

בביקור הנגיד ב 18.1.19  הוצג הפרויקט הוצג לפני הנהלת מועדון ראמה, הנגיד אלון בנדט ועוזר הנגיד איציק קירשנבוים,  ע״י דיאלא מטעם מועדון רוטרי ראמה וע״י מונה מ ממועדון רוטרי משגב.

התלמידות שיתפו את הנוכחים בפגישה בחשיבות הפרויקט, ובתרומה שהוא תורם להן.

אין ספק שיש לתכנית זו ערך מוסף מעבר ללימוד השפה העברית.

צפו בתמונות נוספות באלבום רוטרי.

רשמה: מונה ברגמן